Not logged in
Front Page / Forum / Help finding your ancestors / Hjælp til at finde dødsattest fra ung enlig mor i 1901

Tenna Udesen
16 May 2021 - 00:04
Headline

Hej med jer,

Jeg leder efter min tipoldemors dødsattest. Hun er hed Else Marie Christiansen eller Kristiansen, hun er født d. 20 marts 1879 og døde d. 13 juli 1901, og ugift. Hun blev bare 22 år, og min oldefar eller mormor har aldrig kendt hendes historie. Det er mig der gennem kirkebøgerne har fundet ud af, at hun døde meget ung. 

Hun er født og død i Vrensted. Jeg har nu ledt utallige dødsattester igennem både gennem denne side, og gennem andre sider for Hjørring Amt, men har også kigget attester igennem for Skagen og Aalborg. Jeg har også læst dødsattester gennem Sundhedsjournaler i Jylland. 

Men jeg kan intet finde om hendes død. Er der tilfælde hvor dødsattester ikke fremgår? I en af mine søgninger, kunne jeg se at der var noget rod ift. rækkefølgen som attesterne kom i for juli 1901, dvs. at datoerne ikke kom i rette rækkefølge. Jeg tænker om den kan være gået tabt ved en indscanning?

Håber meget på hjælp, så jeg kan komme videre i min søgning om min tipoldemors tabte historie. 

Kh Tenna

Britta Hansen
16 May 2021 - 01:31:44
Svar: Hjælp til at finde dødsattest fra ung enlig mor i 1901

Britta Hansen
16 May 2021 - 15:25:57

For Hvetbo Lægedistrikt ses kun dødsattester til og med 23. marts 1901. Jeg tror ikke, de er gået tabt ved scanningen; det er bare ikke alt, der er bevaret.

Hvornår er barnet født? Døde hun umiddelbart derefter?

Tenna Udesen
16 May 2021 - 16:45:04

Hej Britta, tak for dit svar. 

Jeg har været inde på den guide for nogle dage siden. Men det hjalp mig ikke nærmere en attest. Altså, jeg er ret sikker på, at jeg har ledt alle de relevante steder.

Det  er virkelig mærkeligt! 

Min oldefar er født d. 20 august 1900. Så hun dør lidt mindre end et år efter.