Not logged in
Front Page / Forum / Help finding your ancestors / Hjælp til at finde Søren Chr. Kibsgaards (1721) familie og forfædre.

Vera Braathen
2 May 2021 - 19:50
Headline

Hej fra Norge!

Jeg vil være meget glad, hvis nogen kan hjælpe mig med at finde Søren Chr. Kibsgaard og hans forældre / familie / herkomst. Søren blev født omkring 1721, sandsynligvis i distrikterne Hals, Asaa / Dronninglund.

Søren var skipper på sit eget skib, da han sank ud for Dønna på Helgelandskysten i Norge, på vej fra Grønland eller Arkhangelsk (Rusland) til Danmark omkring 1744. Søren blev i Dønna efter forliset.

Hans to ældste børn blev døbt Anna og Christen, sandsynligvis opkaldt efter deres bedstemor og bedstefar. Som flere spor vil jeg gerne nævne at to andre i gruppen på 12 børn hedder Jacob Severin og Maren Dalager.

Den danske Jacob Severin 1691-1753, som var søn af byfogden i Sæby, Søren Nielsen 1660-1730, giftede sig i sit tredje ægteskab med Maren Dalager og bosatte sig på Dronninglund slot.

Kan "vores" Søren have et tæt forhold til parret i Dronninglund, eller var de måske bare skibskammerater og gode venner? Jeg vil være meget taknemmelig, hvis deres svar kan hjælpe mig videre i slægtsforskningen.

Jeg forestiller mig, at Søren måske bliver født uægte, da det er svært at finde ham.

Med venlig hilsen Vera Braathen.