Not logged in
Front Page / Forum / Interpretation help / Forstå hvordan den kongelig fødsels stiftelse København fungerede

Merete Jepsen
3 Aug 2020 - 22:06
Headline

Hej

har behov for at findes af hvordan jeg kan komme videre 

Jeg har fundet frem til at min farmor har fået et barn før min far, jeg har indtil videre fundet ud af at det er en dreng ved navn Egon Hansen f. 8/8-17, han er reg. Under nummer 903a og min farmor f. 2/9-1887, Glud , Bjerre, Vejle hun har nummer 929a. 

Kan se at hun har forladt Rigshospitalet den 17/8- 17 hvor barnet er udleveret til hende, her står der også en adresse og et navn, kan an gå ud fra at det er faderen til barnet ?

Min far mener at barnet kun blev 6 uger, men det er ikke lykkedes min at finde ham, og vil han i så fald være registeret under Rigshospitalet?

Hvad betyder a og b numrene som børne er registreret unden?

mvh
merete Jepsen 

Britta Hansen
3 Aug 2020 - 23:01:03
Svar: Forstå hvordan den kongelig fødsels stiftelse København fungerede

Moderens navn er Johanne Elisa Hansen, står der i protokollen over ugifte fødende.

Er det i Udsætterprokollen, du har fundet hende? Kan navn og adresse ikke være på hendes arbejdsgiver eller familie?

Du kan slå op i dødsattesterne; de er arkiveret efter, hvor hun/barnet boede.

Du kan også prøve at se om der en alimentationssag.

A og B er de resp. fødeafdelinger på Rigshospitalet.

Der er disse to forekomster på hende i Politiets Registerblade - nr. 1 og nr. 2 

Hvis han døde i København, kan du prøve at lede i Begravelsesprotokollerne.

Britta Hansen
4 Aug 2020 - 00:16:51
Svar: Forstå hvordan den kongelig fødsels stiftelse København fungerede

Her er hun i AJ-Journalen Statsamtet Overpræsidiet (nr. 3308 i 1917), hvor hun andrager om, at tilskærer Ejnar Grevlund (Olsen) tilpligtes at alimentere til det barn, hun venter.

NB der er henvisning til en senere journal: OJ-journal nr. 3545/1935 Denne sag har intet at gøre med Johanne Elisa. Der er vist to navne, der er blevet blandet sammen. Hr. Olsen, der har fået navneændring til Grevelund, er ham her født i Rønne i 8.10.888 (fandt ham på Ringduevej i FT1940)

Ejner Victor Grevelund *17.5.1892 ser du i Politiets Mandtaller boende H.C. Andersensgade 7A.

Og i Politiets Registerblade 1915  og 1916