Not logged in
Front Page / Forum / Interpretation help / hjælp til tydning

Jette Sparwath
23 Jul 2020 - 23:23
Headline

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17128480#173237,29113736

Jeg har virkelig brug for hjælp til at tyde Marius Andreas Islin.

hans fødselsdag

og så kan jeg kun tyde hans forældres navne som far Louis Islin og mor Frederikke Juliane Islin født Borup

Men jeg kan ikke se hvilken stand de havde og jeg kan heller ikke tyde hvor de boede. Og så er er der en lille note. jeg læser det som eftm eller estm hvad er det mon?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Kh Jette

Britta Hansen
24 Jul 2020 - 02:15:11
Svar: hjælp til tydning

Hej Jette

Måske er den nyscannede KB-version lettere at tyde

Hr. Islin er skræddermester i FT1860, men det synes jeg ikke, at der står på dåbsrecorden.

eftm betyder bare eftermiddag, tror jeg - på nogle records står der fmd = formiddag. Hvorfor tidspunktet skulle noteres ved jeg ikke.  Jeg har tit set klokkeslet anført i KB ved vielser f.eks.

Adressen: hjørnet af Rosg[Rosensgade] og Wold[en], tror jeg, at der står. Dér bor familien i hvert fald i FT1860

Venlig hilsen

Britta Hansen

Jette Sparwath
25 Jul 2020 - 21:37:23
Svar: hjælp til tydning

Hej Britta

Tak for din hjælp. Det er guld værd for mig. Jeg har virkelig svært ved at tyde skriften når de er så gamle, og når der evt også er lidt sjusket i kirkebogen. :) jeg er stadig novice, i min nye hobby

Louis Islin har drillet mig en del. Der er nemlig 2 med samme navn. Og mit mål er at få den lige linje. Alt dette arbejde er til ære for min svigermor. Hun bliver så glad. Og jeg bliver så glad for at du hjælper.

Tak for dig.

Kærligst Jette