Not logged in
Front Page / Forum / Techincal assistance / LØST.......Har opdaget en fejl i et indtastet navn i kirkebog. Hvem skal /vil rettet det?

Mari-Ann Herløv
10 Dec 2019 - 16:49
Headline

Hejsa

Jeg har fundet fejl ved indtastningen på nedenstående side;

https://www.danishfamilysearch.dk/ao/opslag3395116  (og samme side; https://www.danishfamilysearch.dk/churchbook/sogn1845/churchlisting16871/opslag3395116)

Det drejer sig om Nr. 5.

Der er tastet; Lilliam Harriis Herløv Alder: 6... Det er ikke korrekt, der skal stå Lillian Harriet Herløv Alder: 5. (dette en søster til min far)

Man kan ikke lave en fejlmelding på siden "Funktionen er stadig under udvikling"??

Er der nogen der ved, hvor skal man så henvende sig for, at få rette denne fejl?

Med venlig hilsen

Mari-Ann Herløv

Bengt Bolinder
26 Nov 2019 - 09:13:41
Svar: Har opdaget en fejl i et indtastet navn i kirkebog. Hvem skal /vil rettet det?

Du har gjort det rigtige.

Jeg har rettet det.

- Bengt

Mari-Ann Herløv
26 Nov 2019 - 15:34:30
Svar: Har opdaget en fejl i et indtastet navn i kirkebog. Hvem skal /vil rettet det?

Hej Bengt,

Rigtig mange tak.. Det var sørme hurtigt :-)

Nu kan/vil jeg knytte opslaget til personen i Familie databasen.

Venlig hilsen Mari-Ann

--------------------------------------------------------------------------

Hej igen...

Efterfølgende da jeg ville taste personens død ind i min database... Opdagede jeg noget mystisk. Hvorfor ser det sådan ud?

Mvh Mari-Ann

I feltet "Indtastet navn", så det sådan ud; (Navnet er ikke korrekt "Lilliam Harriis Herløv")

Men det er rettet til "Lillian Harriet Herløv" på selve opslaget; 

Bengt Bolinder
26 Nov 2019 - 21:47:09
Svar: IKKE LØST ENDNU? Har opdaget en fejl i et indtastet navn i kirkebog. Hvem skal /vil rettet det?

Det er fordi, der skal en natkørsel til for rette navnene alle steder.

Der er nogle index i databasen som lige skal opdateres. Det forgår om natten.

Det glemte jeg at fortælle dig. Det virker fra i morgen.

- Bengt