Not logged in
Front Page / Forum / Techincal assistance / Kontraministerialbog for Aalestrup. fundet i Østerbølle

Ole Lundsgaard
25 Nov 2019 - 09:15
Headline

Viborg amt, Rinds herred, Østerbølle sogn, her er kontraministerialbogen for Aalestrup kirkedistrikt 1941-1947 opført.

Da jeg for tiden læser korrektur på mine indekseringer af navne for sogne i vesthimmerlands kommune, opdager jeg at der i Østerbølle sogn er to Kontraministerialbøger der starter i 1941. på forsiden kan jeg se, dem fra 1941-1947 tilhører Aalestrup kirkedistrikt.

Desværre har jeg tidligere Indekseret disse navne i Østerbølle sogn. Den samme kontraministerialbog findes i Aalestrup, så vidt jeg kan se er deri ikke lavet indeksering af navne.

Jeg har en lignende fejl med Svingelbjerg kirkedistrikt, hvor der også er andre mangler.

Bengt Bolinder
25 Nov 2019 - 16:52:17
Svar: Kontraministerialbog for Aalestrup. fundet i Østerbølle

Ole, gør ingenting.

Jeg lægger det ind i vores opgavesystem. Dan må løse denne "knude".

- Bengt

Ole Lundsgaard
25 Nov 2019 - 22:01:26
Hej Bengt - tror du ikke du skal blokere kontreministerialbogen i Aalstrup 1941-1947 så der ikke nogen der piller i den, jeg kan se jeg har arbejdet på det område i januar 2018, og har sikkert allerede set fejlen dengang, da den ikke har identificerede opslag.

Bengt Bolinder
25 Nov 2019 - 22:31:43

Jeg har låst de 4 bøger det vedrører.

De ligger nu under fanen Andre kb.

- Bengt