Not logged in
Front Page / Forum / Help finding your ancestors / hjælp ,har ramt en mur :-)

Charlotte Larsen
17 May 2019 - 12:23
Headline

Hejsa alle .jeg er virkelig rendt ind i en mur og håber der er en der har lyst til at hjælpe med en lidt umulig opgave. Jeg leder efter mor og far evt bedsteforældre til Christine Hansen, F.18 juni 1873. forældre ugift Anne Cathrine Hansen 22 år .og udlagt far Christen Hansen. jeg kan finde en kvinde i både Vor frue Kirkebøger og I Sankt knuds med et årstal på ca 1851, jeg har regnet baglæns . Når jeg gennemgår Ft kan jeg ikke finde dem , jeg har ledt Odense-Vor frue landsogn, Ejby mark og andre steder men pist væk er de. jeg kan finde en Christine Hansen men ikke med de rigtige forældre i FT 1880. Ved hendes konfirmation KB 1884-1891 nr 118 .Dato 2 OKt 1887 står der stadigvæk mor ugift. jeg kan også finde hende i FT 1890 opslag nr 75 Fraugde nederholluf hvor hun er tjenstepige og arbejder samme sted som min tipoldefar som hun bliver gift med. og hele vejen frem til deres børn og min oldefar osv. men baglænds er det en kamp .

https://www.danishfamilysearch.dk/ao/opslag14631275

Britta Hansen
17 May 2019 - 22:32:42
Svar: hjælp ,har ramt en mur :-)

Hej Charlotte

Indsæt gerne links til de forekomster, du allerede har spottet  - også selvom du er i tvivl om rigtigheden af dit fund. Ofte er vi nødt til at finde alt frem om de mulige kandidater: forældre, søskende, søskendebørn etc. for at kunne be- eller afkræfte, at det er den rigtige/forkerte. Faddere ved dåb kan også give et hint om muligt slægtskab.

Jeg kan se en Christine Hansen 6 år i FT1880 Odense, Odense, Vor Frue Landsogn Det kunne være bedsteforældre eller anden familie, som hun bor hos! Du kan starte med at undersøge alt om denne familie. Lars Christian Hansen har netop en datter Ane Cathrine født ca 1851 - se her i FT1860

Venlig hilsen

Britta Hansen

Britta Hansen
17 May 2019 - 22:39:49

Her er forældrene i Alimentationsjournalen for Odense Amt journal 105/1873

Der findes registre til disse journaler. Her for året 1873

Roberta Farley
19 May 2019 - 03:02:49

ello- I do not know if you speak English- I am having  trouble finding my grandmother Marie or Marie Margrethe Jensen.  born between 1870-1879 to Rasmus Jensen, I think she was  born in Odense. Since your notes indicate that you are familiar with that area maybe you can help It would be greatly appreciated. 

Britta Hansen
19 May 2019 - 12:14:48

Roberta,

You should create a new post containing detailed data on the person/persons - full name, children, marriage, census data etc. It is important that you link to verified records in original sources that you already found. Where did she live? Why do you believe that she was born in the Odense County? Please let us know! 

Very few people were called Marie Margrethe in DK and my first research did not reveal any Marie Margrethe born in that area.

Kind regards

Britta Hansen

Charlotte Larsen
25 May 2019 - 12:39:58

Hej Britta undskyld mit sene svar ,har lige været på ferie :-) tusinde tak for dit svar og du har ret og det er den rigtige vi har fundet og hendes bedsteforældre hun bor ved , det jeg har undret mig over at mor står som Anne ved døbs att og alle andre steder som Ane men jeg ved det er set før med stavemåden .  jeg har svært ved at tyde det der står under forældres navn på Alimentationjournalen ,kan du tyde den .

Mange hilsner fra Charlotte