Not logged in
Front Page / Forum / Help finding your ancestors / Til Britta, Ang. Over formynderiet (Lucia Juliana Gunst)

Annita Tenna Petersen
11 May 2019 - 21:15
Headline

Hej Britta

Det bliver mere og mere spændende, men hvor er det dog svært at læse, trods at jeg egentlig godt kan læse trykt gotisk :-)

1) Når Lucia Juliana står i registeret i over formynderiet, er det vel fordi at faderen er død eller ? han døde jo først senere, men hvorfor kunne moderen ikke varetage arven til hun nåede skels år?

Og iflg et andet dokument, skulle Farbroderen være hendes værge, hvis jeg har forstået det rigtigt, og så kunne han vel varetage hendes arv??

2) Og findes der en hovedbog, så man kan slå det op, der står jo sidetal ved hende (Pagina 170)

3) I kbh jævnførsels register, som du linkede, fandt jeg en Peder Jensen Gunst, Tømrersvend, år 1756, Vester kvarter. Når jeg slår det op, tilhøre det Vor Frue sogn. Jeg tænkte at det kunne være familie til Jacob Jensen Gunst. Men KB for Vor frue kirke, er den værste kb, jeg til dato er stødt på. Det kunne lige så godt være Russisk. Min tanke var, at det kunne være jeg kunne finde fødslen for Jacob Jensen Gunst.

Findes der et register over fødte i den periode, som er omskrevet i nyere tid?

Og så takker jeg af hjertet, for al din hjælp

Vh Annita

Britta Hansen
12 May 2019 - 14:41:18
Svar: Til Britta, Ang. Over formynderiet (Lucia Juliana Gunst)

Hej igen Annita

Nogle gange skal vi ad omveje og finde efter alskens arkivalier for at finde be- eller afkræftelse for slægtsskab.

Ad 2)

Hovedbogen, der henvises til, er her (protokol 2, side 170) begge forældre er døde.

Her har du beviset for, at det er den rigtige Gunst vi har fundet:

På næste side, nederst står 

Lucia Juliane Gunst …. i Ægteskab med Johan Bauer Taffeldækker … for Greven v. Holstein Ledreborg …

Resten må du selv tyde :-)

De bedste hilsner

Britta Hansen

Annita Tenna Petersen
12 May 2019 - 16:15:47
Svar: Til Britta, Ang. Over formynderiet (Lucia Juliana Gunst)

Endnu engang tusind tak :-)

Hilsen Annita